31 Μαρτίου 2015 |
|
|
Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή Άρθρο 130 του Κανονισμού Notis Marias (ECR) |
Σημαντικές καθυστερήσεις έχουν σημειωθεί στην Εθνική Οδό Κορίνθου-Καλαμάτας-Σπάρτης, με την πρόοδο του έργου να έχει ξεπεράσει το 95% αλλά οι εργασίες να έχουν σταματήσει.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα των εφημερίδων, η κοινοπραξία που ανέλαβε την κατασκευή επικαλείται την παύση της χρηματοδότησης του έργου στα μέσα του 2013, καθώς οι ελληνικές τράπεζες εκτιμούν ότι τα έσοδα του έργου δεν επαρκούν για την αποπληρωμή των δανείων.
Η τελευταία παράταση στην προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου έχει λήξει από τον Ιούνιο του 2014, με το Ελληνικό Δημόσιο να προβαίνει σε αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης διαθέτοντας επιπλέον χρήματα στην κοινοπραξία που ανακατασκευάζει την Εθνική Οδό.
Ερωτάται η Επιτροπή:
1. | Τι μέτρα πρόκειται να λάβει για την επιτάχυνση της κατασκευής του έργου, που κυρίως χρηματοδοτείται από κονδύλια της ΕΕ; |
2. | Έχει διερευνήσει τα αίτια καθυστέρησης κατασκευής της Εθνικής Οδού Κορίνθου-Καλαμάτας-Σπάρτης και, αν ναι, έχει καταλογίσει τις συνακόλουθες ευθύνες στους υπευθύνους; |
Πηγή: Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Απάντηση της κ. Crețu εξ ονόματος της Επιτροπής
O αυτοκινητόδρομος Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη) αποτελεί μεγάλο έργο που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης κατά την περίοδο 2007-2013 στο πλαίσιο του προγράμματος για την προσβασιμότητα. Η απόφαση συγχρηματοδότησης για το έργο εγκρίθηκε τον Ιούνιο του 2012. Περίπου το 93% του φυσικού αντικειμένου του έργου έχει ολοκληρωθεί, και παρόμοιο ποσό των κονδυλίων έχει εκταμιευθεί. Η χρηματοπιστωτική κρίση, ωστόσο, έχει παγώσει το έργο· οι εργασίες έχουν ουσιαστικά σταματήσει.
Προκειμένου να επιλύσουν το ζήτημα και να ολοκληρωθεί το έργο, τα μέρη της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου διαπραγματεύτηκαν και κατέληξαν σε κάποια λύση για τα χρηματοπιστωτικά ζητήματα που προέκυψαν. Η λύση αυτή δεν έχει ακόμη υποβληθεί στο Ελληνικό Κοινοβούλιο για έγκριση.
Όταν εγκριθεί η λύση κατόπιν διαπραγμάτευσης, η Επιτροπή θα αξιολογήσει εποικοδομητικά νέα αίτηση του μείζονος έργου που θα βασίζεται σε στοιχεία που έχουν συμφωνηθεί, ώστε να μπορεί να εγκριθεί η τροποποίηση της υφιστάμενης απόφασης της Επιτροπής.
Πηγή: Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο