| 12 Αυγούστου 2015 |
|
|
| Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή Άρθρο 130 του Κανονισμού Notis Marias (ECR) |
||
Σύμφωνα με το άρθρο 20 της ΣΛΕΕ, πολίτης της Ένωσης είναι κάθε πρόσωπο που έχει την υπηκοότητα ενός κράτους μέλους της ΕΕ, ενώ οι πολίτες της Ένωσης έχουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που προβλέπονται στις Συνθήκες.
Στην Ελλάδα, η χρηματοδότηση της επικείμενης πρόσληψης από το Υπουργείο Παιδείας αναπληρωτών καθηγητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για τη νέα σχολική χρονιά θα γίνει με κονδύλια της ΕΕ μέσω του ΕΣΠΑ.
Το Υπουργείο Παιδείας με την υπ’ αριθ. 119392/Ε2/24-7-2015 εγκύκλιο ρύθμισε τον τρόπο μοριοδότησης για τις προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών.
Βάσει της εν λόγω εγκυκλίου, ενώ προσμετράται η προϋπηρεσία από το 2012 και εντεύθεν για τη μοριοδότηση των υποψηφίων αναπληρωτών καθηγητών, εντούτοις δεν προσμετράται η προϋπηρεσία των ετών 2010-2012.
Η εν λόγω πρακτική παραβιάζει την αρχή της ίσης μεταχείρισης των πολιτών της ΕΕ που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις του δικαίου της ΕΕ καθώς συνιστά διακριτική μεταχείριση σε βάρος των αναπληρωτών καθηγητών που έχουν προϋπηρεσία το 2010-2012 και οι οποίοι είναι πολίτες της ΕΕ.
Ερωτάται η Επιτροπή:
Τι μέτρα προτίθεται να λάβει προκειμένου οι ελληνικές αρχές να υποχρεωθούν να τηρήσουν την αρχή της ίσης μεταχείρισης των πολιτών της ΕΕ κατά την ως άνω διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών καθηγητών που χρηματοδοτείται από κονδύλια της ΕΕ μέσω ΕΣΠΑ;
Πηγή: Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Απάντηση της κ. Thyssen εξ ονόματος της Επιτροπής
Οι αρχές της ίσης μεταχείρισης και της απαγόρευσης των διακρίσεων όσον αφορά τη χρήση των ευρωπαϊκών διαρθρωτικών και επενδυτικών ταμείων διασφαλίζονται με το άρθρο 16 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1083/06 και το άρθρο 7 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1303/13.
Επιπλέον, δυνάμει του άρθρου 14 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1083/06 και του άρθρου 73 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1303/2013, τα κράτη μέλη και η Επιτροπή έχουν από κοινού την ευθύνη για τη διαχείριση και τον έλεγχο των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, σύμφωνα με τις αντίστοιχες αρμοδιότητές τους οι οποίες ορίζονται στους σχετικούς κανονισμούς. Ως εκ τούτου, δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Επιτροπής να θεσπίζει συγκεκριμένα κριτήρια επιλεξιμότητας για τους δικαιούχους.
Τέλος, πρέπει να υπενθυμιστεί ότι το άρθρο 45 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαγορεύει κάθε διάκριση λόγω ιθαγένειας μεταξύ των εργαζομένων των κρατών μελών όσον αφορά την απασχόληση, την αμοιβή και τους άλλους όρους εργασίας και απασχόλησης. Από τα στοιχεία που παρέσχε το αξιότιμο μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην ερώτησή του δεν προκύπτει ότι οι όροι πρόσληψης αναπληρωτών καθηγητών εισάγουν διακρίσεις σε βάρος των εργαζομένων από άλλα κράτη μέλη. Το άρθρο 45 είναι άμεσα εφαρμοστέο, και οι πολίτες που ισχυρίζονται ότι παραβιάζεται η αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας των εργαζομένων μπορούν να επικαλούνται το εν λόγω άρθρο απευθείας ενώπιον των εθνικών δικαστηρίων.









