27 Αυγούστου 2015 |
|
|
Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή Άρθρο 130 του Κανονισμού Notis Marias (ECR) |
Το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής με απόφασή του που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 17/8/2015 αποφάσισε σύμφωνα με το «Μνημόνιο Συνεννόησης για τριετές πρόγραμμα του ΕΜΣ» να παραχωρήσει στην κοινοπραξία Fraport AG-Slentel Ltd για 40 συν 10 χρόνια την εκμετάλλευση δεκατεσσάρων (14) περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένων των αεροδρομίων Θεσσαλονίκης και Χανίων.
Η κρατική γερμανική εταιρεία Fraport AG ως γνωστόν διατηρεί κυρίαρχη θέση στην εκμετάλλευση αεροδρομίων όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο. Μάλιστα διαχειρίζεται αεροδρόμια στην ΕΕ, στα Βαλκάνια και στην Τουρκία που είναι ανταγωνιστικά προς τα ως άνω παραχωρηθέντα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια. Έτσι η Fraport AG αποκτά κυρίαρχη μονοπωλιακή θέση στον τομέα της εκμετάλλευσης αεροδρομίων στην ΕΕ κατά παράβαση των κανόνων της Ένωσης περί ελεύθερου ανταγωνισμού.
Επιπλέον στα παραχωρηθέντα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης και Χανίων εκτελούνται έργα ΕΣΠΑ ύψους 520 εκατ. ευρώ γεγονός που οδηγεί σε παραβίαση του άρθρου 107 ΣΛΕΕ περί απαγόρευσης των κρατικών ενισχύσεων αφού νοθεύεται υπέρ του άνω επενδυτή έτι περαιτέρω ο ανταγωνισμός με την κατά τα άνω ευνοϊκή μεταχείρισή του και παραβιάζεται η αρχή του επενδυτή στην οικονομία της αγοράς.
Ερωτάται η Επιτροπή:
Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει για την τήρηση του δικαίου της ΕΕ και την ακύρωση της ως άνω παράνομης δήθεν ιδιωτικοποίησης;
Πηγή: Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Απάντηση του κ. Moscovici εξ ονόματος της Επιτροπής | |
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αερολιμένων στην Ελλάδα ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2014 και πλειοδότησε κοινοπραξία ελληνικών και γερμανικών συμφερόντων. Η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση έχει μεγάλη σημασία, διότι αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντικές επενδύσεις στους εν λόγω αερολιμένες, οι οποίες με τη σειρά τους θα αυξήσουν τη χωρητικότητα μέχρι του επιπέδου που απαιτείται για την κάλυψη της ζήτησης και θα δώσουν ώθηση στην περιφερειακή ανάπτυξη και απασχόληση. Εξ όσων γνωρίζει επί του παρόντος η Επιτροπή, ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε με ανοιχτή και διαφανή διαδικασία από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και προσέλκυσε αρκετούς υποψηφίους έως την τελική φάση. Η συμφωνία εγκρίθηκε από το ελληνικό Ελεγκτικό Συνέδριο και υπόκειται σε άλλες κανονιστικές εγκρίσεις τόσο σε εθνικό όσο και σε ενωσιακό επίπεδο.
Σε περίπτωση που οι αρμόδιες εθνικές αρχές κρίνουν ότι η εν λόγω συμφωνία συνεπάγεται τη χορήγηση κρατικής ενίσχυσης, θα πρέπει να το κοινοποιήσουν προς έγκριση στην Επιτροπή, σύμφωνα με το άρθρο 108 της ΣΛΕΕ.
Πηγή: Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο